Terug uit Suriname - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sofie - WaarBenJij.nu Terug uit Suriname - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sofie - WaarBenJij.nu

Terug uit Suriname

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

22 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen,

Gister zijn we terug gekomen uit Suriname. Wat een mooi land is dat zeg!
Vorige week donderdag zijn we om middernacht daar aangekomen en de volgende ochtend zijn we gelijk per vliegtuigje vertrokken naar het binnenland. De landing was gewoon op een grasveld en we zaten met ongeveer 10 man in een vliegtuigje, een hele ervaring!
We zijn naar een dorpje bij de Indianen geweest voor 4 dagen. We hadden een heel leuk hutje met super uitzicht op de rivier. Er stonden 2 eenpersoonsbedden met klamboe, er was een douche en toilet en een terras. We hadden voor 's avonds een olielamp. Er was geen electriciteit en om 19 uur was het echt al super donker. 4 dagen geen bereik met mn telefoon, heerlijk rustig!
We hebben een aantal boottochten gemaakt, ook 's avonds, met de motor uit en dan hoor je dus echt alle geluiden uit het bos. Verder hebben we gewandeld door de jungle en zijn we ook naar het dorp zelf geweest om te zien hoe die mensen daar leven. We kregen ook pijl en boog les. Nou, ik ben daar niet echt voor gemaakt. De tour was echt helemaal geweldig!
Na 4 dagen tussen de middag warm te hebben gegeten was ik toch ook wel weer blij weer richting de bewoonde wereld te gaan.
We hebben daar nog wat aan de zwembad gelegen en gewinkeld in Paramaribo. Verder hebben we ook nog een tour gedaan langs oude plantages waar slaven hebben gewerkt, erg indrukwekkend!
We zijn ook nog een dag naar een berg geweest waar we naar watervallen en uitkijkpunten hebben gelopen.
De laatste avond zijn we ook uitgeweest, erg leuk in Paramaribo! Ze hebben daar gewoon een overdekte discotheek met airco waar je entree moet betalen. Nou, dat kennen ze op Curacao echt niet!
Vandaag weer gewoon gaan werken, er moet weer geld verdiend worden!
Donderdag komt de broer van Heleen alweer, de tijd vliegt! Volgende week begint ook de Amstel Curacao Race, dan komen al die wielrenners hier fietsen dus de hele week feest!
Nou, ik heb wel weer genoeg geluld.

Dikke kus

• 23 Oktober 2007 - 07:15

Mama:

Fijn dat het land van tante Es jullie zo goed is bevallen, lijkt me ook prachtig zoveel groen, hier nachtvorst ,volgende maand zijn we bij jullie in de zon! werk met zin xxx jes mama.

• 23 Oktober 2007 - 08:47

Tineke:

Hey Sofie,

Dat klinkt echt super allemaal....
    Maak er nog een leuke tijd van daar op Curacao!!! En veel plezier met de Amstel Curacao Race!

liefs tineke

• 23 Oktober 2007 - 10:35

Die Papa:

mama is er snel bij. Enne Michael Bogaart heeft geen wielershirt meer nodig. Dus minimaal een raboshirt met een persoonlijke bericht voor mij.
    en feest ze

• 27 Oktober 2007 - 13:01

Claire:

he sofietje, wat heerlijk dat je daar gewoon even een vakantie naar suriname kan boeken. Klinkt super allemaal. Hoe lang blijf je daar nog??
    Geniet lekker, dikke kus
    o lees net berichtje van Harriet, komen ze die kant op??? wat super leuk. veel plezier