Vakantie Sint Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sofie - WaarBenJij.nu Vakantie Sint Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sofie - WaarBenJij.nu

Vakantie Sint Maarten

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

11 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Hey lieve mensen!
Wij zijn vandaag terug gekomen van onze vakantie naar Sint Maarten.
Maar woensdag heeft eerst Sinterklaas met z’n pieten nog een bezoek gebracht aan ons huis hier. Die man weet ons toch overal te vinden.
Donderdag zijn we naar Sint Maarten gevlogen. De reis duurde 1,5 uur en we hebben de hele reis tegen een muur aan zitten kijken omdat we op de achterste rij zaten en er daar geen raam zat:S
We hebben toen een taxi genomen naar het hotel. We zaten in de drukste straat van Philipsburg (hoofdstad van het Nederlandse deel van Sint Maarten). Ons hotel was super mooi! Het zat direct aan het strand.
Bij de receptie hebben we gelijk onze tripjes geboekt naar andere eilanden.
Donderdagmiddag hebben we geparasaild, wat is dat gaaf zeg!
Vrijdag zijn we met de boot naar St. Barths geweest, een exclusief peperduur Frans eilandje. Ze betalen er met de euro en alles is Frans. Zo hadden we toch een vakantiegevoel! We hebben een scooter gehuurd en zijn zelf het eiland over gecrosst. Moest ff 1000 euries borg voor die scooter neertellen, maar gelukkig nix gebeurd dus heb dat ook allemaal netjes teruggekregen.
Vrijdagavond zijn we gaan stappen in St. Maarten. Ook erg leuk! De mixdrankjes waren maar 1 dollar dus we hebben ons daar kapot gelachen.
Zaterdag zijn we per scooter gaan toeren op St. Maarten. We hadden allebei een eigen scooter gehuurd. We zijn toen ook naar het Franse deel van het eiland gereden en hebben lekker bij een boulangerie ontbeten. Op het eind van de dag nog ff gewinkeld en toen bij het hotel gegeten.
Zondag zijn we naar Saba gegaan met de boot. Wat een hel! De reis was verschrikkelijk. Er stond erg veel wind waardoor er golven gewoon over de boot heen kwamen. Vliegtuig vanaf Saba was gecanceled vanwege de harde wind maar de boot vaarde dus wel gewoon. We hebben op Saba een poging gedaan om de berg te beklimmen. We hadden alleen niet zoveel tijd omdat we 's middags wilden duiken. We hebben wel een eind gelopen, daarna weer terug naar de haven en de duikspullen gepast en daarna werden we met de boot gedropt voor een bootduik. We waren met 8 personen. De duik was geweldig mooi! We moesten allemaal door grotten zwemmen. Heb echt een 1,5 meter lange barracuda gezien. Ze hebben er wel andere vissen dan op Curacao en het lijkt ook wel of alle vissen op Saba groter zijn. Verder is er op het eiland weinig te beleven. De terugtocht met de boot was nog erger dan heen, en wij waren dus ook zeeziek. Onze heerlijke lunch (broodje tonijn) verdween zo de zakjes in. Maandag zijn we met de bus naar Marigot (hoofdstad van het Franse deel) gegaan en hebben we daar de boot naar Anguilla genomen.
Eerst regende het, dus hebben we wat door Marigot gelopen. Daarna toch de boot gepakt omdat ons werd verteld dat op Anguilla de zon scheen.
Op Anguilla wilden we graag een scooter huren omdat ze daar links rijden, het is een kolonie van Engeland. Een scooter leek ons iets makkelijker. Op dat hele eiland verhuurden ze dus geen scooters dus hebben we voor 30 dollar maar een auto gehuurd. Ook moest ik een temporary driver license kopen voor 20 dollar.
Het ging eigenlijk best goed, zo aan de linkerkant rijden. Hebben we dat ook weer meegemaakt:).
Het was af en toe wel regenachtig dus een beetje rondgereden en af en toe een stop gemaakt op een strand.
Toen weer met de boot terug naar Marigot. Daar hebben we ook nog ff gewinkeld in een huge shopping mall.
Daarna zijn we gaan eten daar en hebben we de bus weer terug naar ons hotel gepakt.
Het was toen alweer tijd om onze koffers in te pakken. Het wordt echt een drama om naar huis te komen. Onze koffers wogen nu al allebei 20 kilo en ik had nog niet de helft bij van wat er hier in de kast ligt.
Terug zaten we gelukkig wel bij het raam en we zijn netjes thuisgebracht door een van onze taxichauffeurs.
De derde was zit er alweer in en we gaan nu ff schoonmaken want vanavond is er een etentje bij ons thuis met alle collega's.
Ik zal straks even foto's op http://sofie1986.hyves.nl zetten.
Dikke kus

• 11 December 2007 - 18:38

Zusje:

Haiiii Sis.
    je eerste reactie bij dit bericht.
    Goh wat ben ik er snel bij!

maar leuk om even je verhaal zo te horen.
    Had namelijk niet veel meegekregen zo via de sms.
    maar vet dat parasailen..zaten jij en Heleen samen. of ieder appart??

Ben benieuwd naar de fotos.
    Ik doe vnvd nog wel fftjes mailen.

Dikke kus je Zus.

• 11 December 2007 - 20:45

Nichtje:

yes de tweede!

Wat een cool verhaal weer allemaal. Ben benieuwd naar de pictures.
    Ik snap er niets van dat je weer terugkomt naar het ijskoude en regenachtige stinkland...zullen we ruilen? Vrees dat ik ook de hoge golfen niet overleef en weet niet of ik zo'n held ben in het links rijden...
    Geniet nog maar lekker. In jan (met je Bday?) ben je alweer terug toch?

Dikke kus claire

• 13 December 2007 - 12:00

Loes:

Sofietje zo te horen geniet je er volop van. En gelijk heb je.
    Snap inderdaad niet wat je in de koude, natte Nedeland komt doen.
    Denk dat het vergelijkbaar is met Cuba. In ieder geval het weer.

Liefs
    Loes

• 13 December 2007 - 20:10

Mama:

wat een leuke vakantie hebben jullie toch weer gehad. De foto's zijn ook mooi.
    Links rijden kan je ook al, heb ik nog nooit gedaan. Werk ze met zin! xxx jes